Vanliga frågor

Beställning

  • Hur beställer jag?
    1. Välj en sko du önskar
    2. Välj storlek
    3. Klicka på knappen "Lägg i shoppingbag". Sidan kommer automatiskt att uppdateras och varan ligger nu hamnat i din shoppingbag längst upp till höger på sidan.
    4. Klicka på "Till kassan", bredvid shoppingbagen.
    5. I kassan kan du kontrollera och eventuellt korrigera innehållet innan du slutför köpet. Vill du handla mer kan du lämna kassan och leta reda på fler skor.
    6. När du är nöjd med innehållet i shoppingbagen väljer att antingen logga in på ditt konto (om du inte redan har gjort det), registrera ett nytt konto eller gå vidare utan att logga in/registrera dig.
    7. Fyll i dina uppgifter i de olika stegen och klicka på "Skicka beställning" när du är klar.

 

  • Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Detta kan ha olika anledningar. Antingen har du inte avslutat din beställning på ett korrekt sätt, betalningen gick inte igenom, någonting gick snett i beställningen, det tog alldeles för lång tid från att varan las i shoppingbagen till avslut eller så har du skrivit fel e-postadress. Vänligen kontakta vår kundtjänst på 08-20 44 25 eller via mail på kundtjanst@topshoes.se så hjälper vi dig.

Storlek

  • Vilken storlek ska jag välja?

Storlekar kan skilja sig något mellan olika skomärken och modeller och vi rekommenderar därför att du klickar dig vidare till vår storleksguide.

 

Produkter

  • Skon eller storleken jag vill ha är slut. Kommer den in i lager igen?

Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig..

 

  • Kan ni specialbeställa en modell/färg/märke åt mig?

Tyvärr har vi inte möjligheten att göra specifika beställningar för enskilda fall. Vi hoppas att du kan hitta en annan sko du blir nöjd med.

 

  • Jag kan inte hitta en produkt jag sett att du haft tidigare. Vad gör jag?

Du kan ta hjälp av filtreringen och/eller sökrutan för att få bättre resultat i ditt letande. Om du trots allt inte hittar skon du letar efter är den antagligen slut. Kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

 

  • Hur väl stämmer bilderna överens med verkligheten?

Vi strävar efter att ha så verklighetstrogna bilder som möjligt. Men det kan skilja sig en aning i fotografier och du kan utgå från att bilderna stämmer överens med verkligheten.

 

  • Har ni samma utbud på hemsidan som i butikerna?

Varje skohandlare bestämmer själv vilka produkter som ska läggas ut på hemsidan. Om du vill vara säker på att en produkt finns i din närmaste butik föreslår vi att du kontaktar butiken.

 

  • Vad är GORE-TEX®?

Läs om GORE-TEX® här

 

Betalning

  • Vilka betalsätt erbjuder ni?

Visa

Mastercard

Faktura (SveaWebPay)

 

Returer, byten och reklamationer

  • Hur gör jag för att returnera en vara?

Kontakta vår kundtjänst för att få ett returnummer. Använd därefter retursedeln du har fått med i paketet och skicka tillbaka varan på närmaste DB Schenker uthämtningsställe. Observera att utan returnummer kan vi inte hantera er retur.

  • Hur gör jag för att byta en vara?

Börja alltid med att göra en ny beställning. Detta är för att du ska vara säker på att du får den vara du vill byta till. Kontakta kundtjänst för ett returnummer. Använd därefter retursedeln du fått med i paketet och skicka tillbaka varan du vill byta ut hos närmaste DB Schenker uthämtningsställe.

  • Hur gör jag för att reklamera en vara?

Kontakta vår kundtjänst i första hand och berätta varför du vill reklamera varan. Vi hjälper dig med den informationen du behöver.