Byte och Returer

Vi på Topshoes.se följer självklart  Distansavtalslagen som du finner på www.konsumentverket.se

Byte

Vill du byta till annan storlek/produkt kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig med hur du skall gå till väga. Enklast är att byta produkten i butik, observera dock att produkturvalet skiljer sig från butik till butik och att vi inte kan garantera att just er vara finns tillgänglig. Detta kan vi kontrollera på förhand om du kontaktar kundtjänst.

Varan som byts ut måste vara i nyskick, vänligen var försiktiga då du prövar produkten.

Ångerrätt

du har 14 dagars ångerrätt från mottagandet av varan. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Observera att skorna skall returneras i originalkartong. Kontakta vår kundtjänst för returnummer. 

Retur

Vänligen observera att du måste kontakta vår kundtjänst för ett returnummer, utan detta kan vi inte godkänna returen. Varan kan returneras antingen i butik eller via DB Schenker. Retur via DB Schenker kostar 50 kronor och regleras i samband med återbetalning av köpet. Retur i butik (OBS! endast de butiker märkta med E-handel) kräver även kontakt med vår kundtjänst för att få godkänd retur, ingen frakt debiteras för retur i butik.

Återbetalning av köp med kort görs till samma kort som betalningen gjordes ifrån och återbetalning av köp mot faktura sker till ditt konto. Eventuell frakt- och faktureringsavgift regleras i samband med detta.

Kontakta oss för retur genom att fylla i vårt returformulär.

Reklamation

Vänligen kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Konsumenttvister

 Länk till EUs sida om förordningen om tvistlösning online (ODR) vid konsumenttvister